12 August 2007

Nyhetskoll

STOCKHOLM Andreas Ekström skriver om sin tid som vikarie på TT i slutet på 90-talet, om ett system med mappar och tipslappar som jag inte alls känner igen (men jag har bara jobbat där på redaktionen i några veckor, och då inte på samma avdelning som Ekström).
Kanske någon på TT skulle kunna komma hem till mig och mitt skrivbord, och hjälpa mig bygga upp det där "mekaniskt uppstyrda och dundereffektiva kollsystem[et]" och skapa samma "logistiska skönhetsupplevelse" av min s k redaktion? Det verkar fantastiskt och skulle behövas!
(Eftersom Andreas Ekström inte tillåter kommentarer på sin blogg får jag skriva det här istället: Leif Svensson är inte längre korrespondent i Berlin. Jag gissar att personen med superkoll på TT:s nyhetsdesk vars namn han efterlyser är Margaretha Bergman (eller kanske hennes like? Har nog funnits flera sådana personer på redaktionen). Martin Höglund är kvar på redaktionen. Alla uppgifter finns på TT:s hemsida.)

/Gunilla

No comments:

Post a Comment