11 September 2007

11 september-leda

NEW YORK Idag är det en riktigt, riktigt trist dag i New York. En kompis ringde från Stockholm tidigare idag och talade om hur hon längtade till New York och genast ville åka hit. Så då kunde jag ta tillfället i akt och tala om hur trist här är – grått, igenmulet, regnigt, deppigt och kvavt. Eländes elände. Som om det inte vore nog att det är den 11 september. Det är helt enkelt en sådan dag man helst vill stanna i sängen med täcket över huvudet, vilket jag också gjorde (se där, ett veritabelt frilansprivilegium). (Fast jag räknar det som att jag jobbade, eftersom jag ibland stack fram huvudet och bläddrade igenom alla de exemplar av New York Times som kom medan jag var i Washington.) Ingen bevakning av några händelser här på Manhattan idag eller föregående dagar beställd av något medium, med anledning av dagens datum – hade annars tänkt försöka skriva något i stil med det som blev DN:s text om den allmänna 11 september-ledan. Läs den istället.

Nej, dags för uppryckning och lite shopping!

/Gunilla

No comments:

Post a Comment