20 September 2007

Hellre parmaskinka än kattmat

NEW YORK Tidningen MacWorld har en jämförelse mellan MacBook och MacBook Pro (och nu förstår jag Linas kommentar om blank vs matt skärm bättre). Inte för att den gjorde mig mindre villrådig! Och jag fattar fortfarande inte varför de inte har vett att tillverka en 13 tums-version av Pro-datorn. Small is beautiful när det gäller bärbara datorer (fast hade jag haft en större och tyngre dator hade jag antagligen märkt tidigare att den inte låg kvar i väskan i måndags).

Men kom nu inte dragande med tips på lätta små läskiga PC:ar, det går jag inte på! Jag är ju Mac-junkie. Kolla in MacWorlds sågning av PC-modeller:
Det är inte alls som när Dell och Grabbarna Grus lockar med ”Laptop 6 000 kronor” och när man väl lägger dit det man behöver som trådlöst nätverk, bluetooth, stor hårddisk, 2 gigabyte minne och dvd-brännare” slutar på samma prisnivå som en Mac. En dator som är lika dyr som en Mac men trehundra gånger fulare? Nej tack! Kattmat blir inte godare bara för att det finns i varianter till samma kilopris som parmaskinka.
/Gunilla

3 comments:

  1. Ja som sagt (vet inte om min förra kommentar landade). Jag är helnöjd med min svarta Macbook med lös extraskärm och trådlöst tangentbord+mus. Inte värt pengarna med Pro. Dessutom jag redigerar problemfritt i både Photoshop och Garageband/logic (musik då) och redigerar film i imovie/Final cut. Är det bara tillfälligt så är det inga som helst problem, den som påstår annat försöker bara göra sig märkvärdig. Jag satstar hellre PRO-pengarna på trådlöst bredband...
    Kör hårt!
    /Liraman aka Max

    ReplyDelete
  2. Om det inte är panik kanske det är värt att vänta lite?

    http://www.appleinsider.com/articles/07/09/21/thin_apple_notebooks_may_come_clad_in_black_aluminum.html

    Om Apple Insider har rätt ser det verkligen ut som något att vänta på.

    ReplyDelete
  3. Tack Liraman och Patrick!

    ReplyDelete