01 September 2007

Åter i mitt Manhattan mansion

NEW YORK Japp, nu är jag här igen. Svårt sömnstörd, totalt pank (ja, som vanligt) och grava problem med uppkopplingen, så hittills har jag inte gjort mycket vettigt här. Utom att det första jag gjorde när jag kom var att sitta ett tag i Bryant Park bara för att känna att jag var tillbaka i New York.

En komisk sak hände: jag försökte skicka iväg vissa viktiga mail, bland annat ett till vänner här i sta'n för att anmäla min ankomst. Det gick absolut inte, för det wifi-nätverk som alltid fungerar så fint i Bryant Park totalstrejkade. Men så hörde jag ett glatt tjoande – en av de kompisar jag försökte maila till satt blott två bord bort och skrev!

Sedan dess har jag bara varit hemma, men borde nog åka en sväng downtown...

Dagens frukost: ostkaka, svensk sådan och inte amerikansk, insmugglad i USA tillsammans med: en burk getfeta, en burk surströmmingsost (jajamensan), en ask fjällmessmör, en burk öländska örtkryddor, en burk mald kardemumma och en bit prästost.

/Gunilla

P S Glad nyhet för alla New York-resenärer, i alla för mig: flygbussen från Newark stannar numera även precis vid Bryant Park! Perfekt, det är nämligen den ultimata inledningen på vilken Manhattanvistelse som helst att sitta där i hjärtat av New York ett tag.

3 comments:

  1. Mmm...."hjärtat av New York"...vi har börjat prata om en höstresa...jag och mina kompisar...:)

    ReplyDelete
  2. har the roomies from hell flyttat?

    ReplyDelete
  3. Huyr gick det med hyresgästen? Blev det k-kvart eller ...?

    Stefan

    ReplyDelete