04 October 2007

Poängen med Ansiktsboken

NEW YORK Det har ju skrivits en hel del dravel om Facebook i tidningarna, men Expressens Lasse Lindström verkar i alla fall ha fattat galoppen:
Den som tror att Facebook är en tävling om att ha flest vänner har missuppfattat alltihop. (– – –) Facebook är inte i första hand till för de närmaste vännerna, utan ett verktyg för att nå alla roliga, inspirerande och galna människor som man inte träffar hela tiden eller har tappat kontakten med. (– – –) Det jag gillar med de vardagliga noteringarna på Facebook är den behagliga känslan av att få veta att alla andra också har en vardag.
/Gunilla

P S Jag är inte riktigt bekväm med att inte kunna använda mina vanliga mail- och ordbehandlingsprogram just nu, så artikelskrivande, mailande och bloggande går dessvärre på sparlåga. Jag har inte ens riktigt vant mig vid min lånedators musmatta och rytmen i klickandet, trots att jag hade exakt samma modell tills för två år sedan – så allt känns lite segt och går väldigt långsamt.
Men det är superduperfantastiskt att ha fått låna den, det har verkligen hjälpt mig att inta en buddhistiskt fridsam attityd till att ha blivit av med min egen dator!
Ber i alla fall om ursäkt till alla vars mail och bloggkommentarer inte blivit besvarade. Att jag i och med datorstölden tvingats göra ofrivillig "e-mail bankruptcy" verkar inte ha hjälpt från känslan av att konstant ligga efter med mailandet...

No comments:

Post a Comment