01 December 2007

Kampen om Vita huset är svart

NEW YORK Jag är sur på mig själv för att min text om Barack Obama inte tar upp allt han sade som faktiskt var riktat till en Harlempublik.

Min artikel låter som om han körde ungefär samma tal som vanligt, men det gjorde han inte riktigt. Jag hade med en del av Obamas referenser till civilrättsrörelsens historia, sjukförsäkringar, aidssjuka och andra "Harlem pleasers" i texten först, men strök för att komma ner i 2 500 tecken. Ni anar inte hur frustrerande det är att tvingas försöka vara kärnfull... ;-)

Oh well, hoppas på fler tillfällen att skriva om amerikansk politik, en vacker dag.

Bilden ovan visar en av de tröjor som för tio dollar såldes utanför Apollo Theatre: Svarta huset.

Här kommer två blogginlägg om evenemanget:
Jack and Jill Politics: Showtime at the Apollo, featuring Barack Obama. Why Wait
The Barack Obama Report:
Barack Obama Takes His Campaign to Harlem

No comments:

Post a Comment