15 April 2008

Dagens kontor: ett kontor!


NEW YORK Kolla, jag sitter just på något som med lite vilja kan kallas redaktion: med kolleger på New York Foreign Press Centre!
Här finns TV, riktigt kontorsutrustning som en kopieringsapparat och så'nt – och en massa tidningar. Hur spejsigt som helst. Det är mycket av påven på TV nu.
Jag gick hit för att spana efter information om amerikanska arbetslöshetsförsäkringssystem, men blev bara hänvisad till Department of Labors trista hemsida.
Istället för att begrava mig i den satt jag och jobbade lite med diverse texter och intervjubokningar (en flygplats och en bar är på gång, bland annat, som framtida "kontor", eller snarare fora för fältstudier!). Och nu ska jag ta massvis av kopior på texterna "Haiti" och "Downtown Renaissance" ur toppenkällan Congressional Quarterly.
Sedan ska jag gå ut i vårsolen, äta lunch på mitt nya snabbmatsfavvoställe Chipotle Grill – och åka hem och fortsätta med arbetsmarknadsträsket.
(Därefter kan det hända att jag skriver och berättar om morgonens märkliga pressträff med försvarsministern. Ska det vara transparens så ska det.)

/Gunilla

No comments:

Post a Comment