23 April 2008

Map obsession

NEW YORK Det är så himla kul med kartor! Jag kan leka hur länge som helst med det här verktyget...
Nu roade jag mig med att rita in min Arkansas-resa i början av februari, trots att den var löjligt simpel:

Hjälp, 400 mil, var det... (Nej, icke klimatkompenserade.)
Little Rock-vistelsen kan man se i kartform mer i detalj här.

...och så räknade jag ut att den resan var ungefär jämförbart lång med att resa Stockholm–Paris–Tunis ToR. (Tyvärr är det sällan redaktörer gör den jämförelsen, i alla fall inte när de sätter arvodesnivåerna... I det här fallet tyckte de nog att jag skulle ha gjort en telefonintervju istället. Men det hade ju inte varit lika kul.)



Kartorna är dock som ni kanske ser inte riktigt i samma skala. (Jag gjorde jämförelsen utifrån antalet kilometer, som man kan se på sajten när man fyller i sina riktmärken.)

Hoppas på lite roliga bilresor på amerikanska vischan att rita in framöver!

/Gunilla

No comments:

Post a Comment