06 July 2008

Datorfri dag (eller datorfria timmar)


NEW YORK Jag ska försöka göra som de här snubbarna och ha en datorfri dag på jobbet, eller i alla fall några datorfria timmar. Smulpajsbak med nektariner, plommon och kanel och kvittosortering och iTunes-insamling ska det bli....ah, ni ser, det sprack redan i planeringen – som om iTunes inte hade med datorn att göra!
OK, jag ska försöka hålla mig borta från datorn i några timmar i alla fall, så det blir minimalt med mailande idag – och jag kan nog lyssna på mitt iTunes-innehåll ett bra tag utan att röra datorn.
Möjligheterna med iTunes håller jag för övrigt först nu på att utforska. Oj! Jag blev inspirerad av de nyinköpta högtalarna.
Vi får se vad som händer först, att jag spränger datorn med alla filer som min skivsamling innebär, eller att jag tröttnar på att tanka ner alla skivor från den. Den första riktiga spellista jag ska göra blir musik med diverse flappers från fyra skivor jag köpte i Hollywood för några år sedan.

Uppdatering klockan 22.28 – tio datorfria timmar, inte illa! Inga kvitton, men väl en lång promenad i nitty, gritty West Harlem med Torbjörn och Albertico på besök från Stockholm.

/Gunilla

P S Männen på bilden tar en paus från att riva ett av mina grannhus. Fotografiet togs för några dagar sedan.

No comments:

Post a Comment