07 July 2008

Poff

NEW YORK Igår bar jag äntligen ut den TV jag fick ta över från en kompis för snart åtta år sedan. Otroligt skönt!
Sak efter sak försvinner härhemma nu, men det var extra skönt att just TV:n försvann eftersom den bara tagit plats. Som jag nog skrivit tidigare så hoppade jag över TV-tittande när jag kom till New York 2000, och gick direkt på Internetberoendet istället.
Nu har jag eliminerat risken för att jag ska falla till föga och trots allt skaffa ett kabel-TV-abonnemang (=ännu fler räkningar, och som jag antytt i många inlägg har jag fullt upp med de räkningar jag redan har). Den fick stå på trottoaren, och en stund senare var den borta.
Jag vill gärna ha en TV och jag vill gärna kolla på TV-program, men det får inte ta så mycket plats och det får helst inte kosta något...
För att ni inte ska få för er att jag är antikonsumist (det är jag inte, jag är bara snål och trött på räkningar) kan jag avslöja att jag planerar att köpa en projektor istället, en vacker dag när jag får råd. Så då blir det minsann konstvideoprojektioner på vardagsrumsväggarna!

/Gunilla

2 comments:

  1. Jag har just fått sjukersättning och det innebär 3000 mindre i månaden, försöker skära. TV:n med extrakanaler behåller jag däremot, jag tittar på dem.

    ReplyDelete
  2. Jag har helt enkelt inte skaffat några vanor med amerikanska TV-program och -kanaler, så det har varit lätt att inte skaffa kabelabonnemang eftersom jag s a s inte vet vad jag missar. (Fast jo, jag inser att jag missar massor, såväl populär- som politisk kultur – och visst vore det viktigt för jobbet att ha t ex CNN.)

    Jag vet inte riktigt vad det innebär med sjukersättning, är det bra eller dåligt att ha fått det (jämfört med vad)? Själv borde jag spara till en buffert om jag skulle hamna i situationen att inte kunna arbeta, skulle tro att min eventuella sjukersättning skulle bli sisådär noll...

    ReplyDelete