25 July 2008

Under syrénbuskaget



KAVLÅS Ledsen för att det mest blir bildbloggande just nu. Skulle jag skriva skulle det bara bli nationalromantiska utläggningar om B:s fina torprenovering och om det fantastiskt, arketypiskt svenska kulturlandskapet här i krokarna: Skaraborgsbygden. En på riktigt levande landsbygd, åtminstone nu på sommaren (och baksidan av allt detta översvenska slipper jag se – men inspirerad av Susanne Björkmans dokumentär om raggarbråk i Skåne 1977 spanar jag på spår av svensk raggarkultur, åtminstone kring garagen här i krokarna). Eller odrägliga utläggningar om det märkliga i att ena dagen hänga i ett av New Yorks mer skruttiga, urbana landskap och den andra sitta vid brynet av en svensk tallskog. Eller om det fantastiska i att kunna vara uppkopplad medan man har fötterna nedstoppade i en mjuk gräsmatta full av morgondagg – men eftersom halva svenska folket numera tycks köra med mobilt bredband är väl just det inte särskilt märkvärdigt.

Just nu dricker jag i alla fall kaffe och äter småkakor som B serverat mig under ett syrenbuskage i trädgården – och lyssnar på Barack Obamas Berlin-tal (=jobb). Sedan blir det kanotpaddling!

/Gunilla

P S Har skrivit en del mail som jag inte kunnat skicka på grund av min värds serverinställningar. Går väl iväg om några dagar eller så...

No comments:

Post a Comment