17 September 2008

FRA-haiku och nya blommor till Camilla Lindberg

SOLNA Oj, FRA-kritik levereras nu även i haikuform! (Via Johan Norberg.)

FRA-protesterna i mitten av juni fick jag följa från New York, men igår stod jag under sisådär en dryg timme minsann på Sergels Torg.

Det var en del överlappning mellan manifestationen där och min lilla gårdsfest för ett par veckor sedan, vad gäller närvarande personer. Tyvärr missade jag några vänner som fanns med bland talarna tidigare under dagen.

Jag hade också velat höra Camilla Lindberg tala
, men eftersom körschemat frångicks kom jag för sent för det. En viss initierad person kunde dock berätta att hon fått en ny våg av blomstersändningar till sitt rum på riksdagen, hehe.
Missade alltså också folkpartikvinnornas manifestation där de deklarerade att de tänker rösta mot FRA-propositionen. Talen och appellerna kan man å andra sidan ta del av hos SVT24 imorgon och inte minst hos Mark Klamberg.

Uppdatering:
TBFKAEM jämför regeringsdeklarationen 2006 och dito 2008, apropå vad som sades och inte sades om hot mot riket och skyddet av integritet.

/Gunilla

No comments:

Post a Comment