14 October 2008

Frågor om valet

PHILADELPHIA Oops, jag har visst inte berättat vad jag gör här i Pennsylvania, jag återkommer i ämnet när jag får tid. Är upptagen av seminarier och jobb dagarna i ända.

Jag fick ett brev, se nedan. Har tyvärr inte alls tid att svara, så kanske några snälla läsare kan hjälpa till med tips om länkar i kommentarfältet så att frågeställaren kommer igång med sin research. (Vet tyvärr ej vad hennes syfte är, men jag gissar på en skoluppgift.)

/Gunilla



Hej Gunilla!

Jag pratade med en kille på TT som hänvisade mig till dig. Jag har lite frågor angående amerikansk politik. Jag undrar om du skulle kunna hjälpa mig att svara på dem?

-Vilka är de olika väljargrupperna i USA-valet?

-Vad står de olika grupperna politiskt?

-Vad är respektive grupps huvudfråga?

-Vilken av president kandidaterna drar vilken grupp till sig?

-Vilken grupp är "viktigast" i det här valet och varför?

-Hur beskrivs gruppen i media?

-I vilka delstater finns dem?

Jag skulle behöva ett svar så fort som möjligt om du har tid. Tack på förhand!

Med vänliga hälsningar/
XX

2 comments:

  1. Vilket smart sätt att göra research(läxor. Mejla en frilansjournalist och låt dem göra ditt skolarbete på sin fritid.

    ReplyDelete
  2. Ja, eller hur?! Man upphör aldrig att förvånas. Jag svarade faktiskt, men bara lite.

    ReplyDelete