04 October 2008

Hoppet står till Elisabet

NEW YORK Jag inser att jag inlett en ny serie med blogg-hype av mina vänner. Varför inte?! Hittade idag detta inlägg av en för mig okänd skribent, Pär Eliaeson som har bloggen Arkitekturkritik. Förutom att den handlar om min vän Elisabet säger den något måhända intressant om Dagens Nyheter och Svenska Dagbladet:
Det är en glädjens dag idag!
Elisabet Andersson har återigen gjort vaken arkitekturjournalistik i SvD och ger oss senaste nytt i fallet Stockholms stadsbibliotek. Dödstyst i DN och övriga morgonpressen. (Uppdatering: DN vaknade sent omsider med en webnotis.) SvD Kultur rular fortfarande överlägset, trots hotande neddragningar och förenklingar. Efter Werkelids och Sem-Sandbergs demonstrativa uppsägningar kanske vårt hopp enbart står till Elisabet Anderssons hantverksskicklighet.
Pär Eliaeson har tidigare skrivit uppskattande om Elisabet här.

/Gunilla

No comments:

Post a Comment