07 October 2008

Nu börjar det

NEW YORK Nä, det blev inget av med att se valdebatten (eller rättare sagt townhall-utfrågningen) på Young Republicans Club, ej heller med någon av Manhattans alla barer. Eftersom jag inte ska bevaka debatten "professionellt" och eftersom jag har några andra deadlines på gång så kan jag inte riktigt motivera att bege mig hemifrån.
Så det blir till att titta i hemmets lugna vrå, med en tallrik rigatoni al pesto med riven västerbottenost och ugnsbakade tomater framför datorn. Bild från Washington Post och ljud från NPR (tyvärr med flera sekunder osynk).

Efter att ha läst att John McCain inte tänker vara särskilt aggressiv i kväll utan bara tala sakfrågor kan jag bara hoppas att han lever upp till det. Jag är smått disillusionerad efter att ha läst Rolling Stone-porträttet, och hoppas att McCain tar tillfället i akt att återupprätta sin heder någorlunda.

Uppdatering: Än så länge har kandidaterna mest rabblat sina gamla vanliga klyschor om medelklassen, skatter och öronmärkningar hit och dit. För att inte tala om "special interests in Washington".
Tror inte jag orkar liveblogga om detta ... men hoppas det händer något kul! Hittills har de i alla fall låtit väldigt civiliserade och artiga – men det har ju bara gått några minuter. Snart är de säkert i luven på varandra. Läs Per Bjurmans liveblogg!

/Gunilla

No comments:

Post a Comment