30 November 2008

Första advent i New York

NEW YORK Nu är jag hemma, och återknyter bekantskapen med lägenheten genom att fortsätta byta plats på arbetsrum och sovrum, baka lingonlimpa och äppelkaka samt lyssna på radio. (Jag lyssnar mycket på svensk radio. Idag: Godmorgon, världen!, Medierna och lite annat smått och gott från veckan, kanske senare också Jesper Huors dokumentär om Bibliotekarien på KB. Amerikanska NPR har massor av bra program, men inte på helgerna – och till skillnad från med svensk radio som jag hör via Internet och poddsändningar har jag mest vanan att lysnsa på amerikansk radio direkt.)

Inte mycket till adventsfirande, alltså, men för två veckor sedan såg det ut så här inne på Time Warner Center vid Columbus Circle (en tunnelbanestation hemifrån mig):





Stjärnorna tändes och släcktes i ett fascinerande ljusspel med musik! Tyvärr kommer jag inte på vilken melodin var, men någon kanske vet (har sett att samma slinga används i andra ljusspel i USA, så det är säkert någon allmänt spridd i sammanhanget)?! Om jag kommer tillbaka till Time Warner ska jag ta med datorn och spela in med dess lilla videokamera, så får ni se och höra!

/Gunilla

No comments:

Post a Comment