29 November 2008

Denna gamla bordell vill jag bo på ett tag


NEW YORK Här och var i Kalifornien (och New Mexico, Colorado, och säkert andra delstater som jag dessvärre inte varit i, ännu) finns det kvar byggnader från Vilda Västern-tiden. Som Mendocino Hotel, en gång värdshus, restaurang, bar och bordell, och nu – troligen – enbart värdshus, restaurang och bar. Fint ställe!

Mendocino är överhuvudtaget en plats att återvända till, och kanske vistas på en vecka eller en månad eller så.
Jag hade lite för lite tid för hela västkustresan – men det var jag medveten om redan i förväg. Var tvungen att komma tillbaka till New York till denna helg, och såg på slutet av rundresan som ren research inför framtida reportageresor.

Förstås har jag redan börjat klura på framtida Kalifornienrutter. Jag funderar lite på att fara runt i Greyhound-buss, eftersom det trots allt är lite småborgerligt att köra omkring i en bekväm bil. Men jag har ju lovat mig själv att aldrig mer åka långa resor med Greyhound, så vi får se om jag kan komma på något annat sätt att inte vara småborgerlig. ;-) Kanske är helikopter eller ett litet flygplan det bästa sättet att se Kaliforniens kuster på.

Framöver dyker det kanske upp lite foton och berättelser från Kalifornien, som jag inte hann med att publicera under min resa.

/Gunilla

No comments:

Post a Comment