08 December 2008

Scandinavian Look-lins i min kamera?

NEW YORK När jag var i San Francisco intervjuade jag en präst som nyligen gift sig, om hans bröllop och lite annat. Det är kanske inte så svårt att lista ut vad nyhetsvinkeln var, särskilt om jag berättar att bröllopet ståndade den 2 november.

Jag kan inte publicera artikeln som blev resultatet ännu, eftersom den nyligen gått i tryck och snart kommer ut i Amnesty Press. (Medlemmar i svenska Amnesty International får tidningen den 19 december.) Men jag kan visa två av de porträtt jag tog:



Det komiska är vad den officiella bröllopsfotografen, som tagit några av dessa bilder, skrev när jag skickade honom ett urval av mina (de ovan och några andra):
Your photos bring out a look in Greg that I don't normally see. The shot of him sitting down even makes him look like a stereotypical Scandinavian pastor out of Minnesota. I don't know if that was intentional, but it's a fun one for me!
Nä, det var inte min avsikt att få honom att se ut som en skandinavisk präst..!

/Gunilla

No comments:

Post a Comment