08 December 2008

Ur fotoarkivet: båttur i Goa, Indien, januari 2006


NEW YORK
Jag minns inte vem som är fotograf till denna bild, men det är antingen Ola Wong eller Jackson Lowen. Jag gissar på Jackson (sedermera min Chhattisgarh-kompanjon), Ola var nog alltför upptagen med att spana efter fiskarna i havet.

I vilket fall som helst är detta den 6 januari 2007, på fisketur utanför kusten vid Panjim i Goa. Jag fiskade inte, jag jobbade (och smugglade en ananastårta med trettio små ljus från båten till stranden = födelsedagspresent till en av medpassagerarna).

Boken = förberedelse för intervju = jobb.

Jag kom att tänka på Indien nu mest för att Hemliga morsan ska resa dit.

Här ser ni lite mer av båten och fiskeattiraljerna, och troligen fotografens fot:


/Gunilla

No comments:

Post a Comment