06 April 2009

Expressen satsar på daglig "textig" fördjupningssida

NEW YORK Den här satsningen känns frisk och lovande! Det ska bli se att vad som kommer ur den. "Dokument" är en klassisk, slagkraftig kvällstidningsgenre som ofta brukar vara bra läsning, men det är sällan man ser ambitionen att den ska publiceras dagligdags. Jag gillar det Thomas Mattsson skriver om att formatet blir en morot för ambitiösa skribenter. Förhoppningsvis blir det kvaloid och tabloid i skön förening. Vassa Eggen har utlovat en kommentar.

/Gunilla

2 comments:

  1. I framtiden hoppas vi på en "bildig" sida (eller två), där de dokumentära bilderna har sin plats.

    ReplyDelete
  2. Vet du Pontus, jag tänkte faktiskt skriva det! Min ambition var att uppmana Thomas M att upplåta just detta utrymme åt en fotograf titt som tätt, och att ge exempel på bilder som har samma "dokument"-funktion.
    Men så hann jag inte googla fram några bra exempel just nu, eller för den delen skriva något begåvat.
    Jag fastnade i att tänka på det fascinerande bildscoopet med Expressenfotografen (var det väl?) som avslöjade Feldts löntagarfondsklotter. Och det är ju en annan genre. Men jag återkommer säkert i ämnet!

    ReplyDelete