The expense of printing created an environment where Wal-Mart was willing to subsidise the Baghdad bureau. This wasn't because of any deep link between advertising and reporting, nor was it about any real desire on the part of Wal-Mart to have their marketing budget go to international correspondents. It was just an accident. Advertisers had little choice other than to have their money used that way, since they didn't really have any other vehicle for display ads.(Via: Sofia Mirjamsdotter)
(– – –)
Society doesn't need newspapers. What we need is journalism. For a century, the imperatives to strengthen journalism and to strengthen newspapers have been so tightly wound as to be indistinguishable. That's been a fine accident to have, but when that accident stops, as it is stopping before our eyes, we're going to need lots of other ways to strengthen journalism instead.
/Gunilla
Hej Gunilla,
ReplyDeleteSom vi tidigare diskuterat kan "crowd sourcing" kanske bli ett viktigt instrument för förnyelse av journalistiken. Personligen tror och hoppas jag att det kommer att finnas plats både för pappersbaserade och digitala medier i framtiden.
Den stora frågan är återigen vem som skall betala.
Just det..! Återkommer senare med ett inlägg om bloggare, apropå de anställda journalisternas naivitet inför den fattige egyptiske bloggaren. http://mymlanthereal.wordpress.com/2009/04/13/pinsamt-gravande-journalister/#comments
ReplyDeleteUndrar om de trodde att egyptiska staten har public service-bloggaranställningar eller att hans liv och leverne bekostas av amerikanska filantroper.
Sanningen är nog tyvärr att de aldrig hade funderat på det (och jag är väl medveten om att FGJ är en ideell förening med usel ekonomi).
Och crowd sourcing får vi absolut återkomma till..!