06 April 2009

Snurr på patriotismen

NEW YORK Tja, jag vet inte vad jag menar med rubriken, för det kanske inte exakt är patriotism som fick mig att köpa den här fina leksakssnurran. Men den var på något sätt oemotståndlig!
Dessutom kan den kanske komma till användning som föremål för diverse genrebilder i framtiden. Exempelvis för att illustrera amerikanska satsningar på vindkraft, USA:s skräck för leksaker importerade från Kina (där denna givetvis är tillverkad), ekonomi i blåsväder eller patriotiska stämningar på speed.



Numera står snurran nedstucken i en av mina blomlådor utanför fönstret, och väntar på att få sällskap av vårens nya växter.

/Gunilla

P S Dessa och många andra fotografier på denna blogg är tagna med min dators inbyggda kamera och programmet Photo Booth. Det är ett väldigt trubbigt redskap för att ta bilder med, och kvaliteten blir därefter – det hoppas jag att ni förstår.

No comments:

Post a Comment