16 May 2009

Min #melfest

NEW YORK Min Melodifestival präglades av tekniska frustrationer – inga problem med min vanliga dator, men tyvärr med min gamla, som jag har tänkt ska få ett nytt liv som "TV". Det blir inget med det. Både Firefox och Safari bombade fullkomligt av Eurovision-sidan på den. Och förresten, sändningen stod och snurrade och laddades om rätt mycket även på den normala datorn. Och Sveriges Radio ville inte streama P4-sändningen till annat än Windows! Skandal! (P1 och P3 går utmärkt.)

Nå, det var kul att få vara en liten smula delaktig i alla fall...

Ser att mitt tweet om att Sverige i iransk-azerisk tappning låg tvåa (han slutade ju trea) inte kom med! Synd – sedan jag upptäckte Arash har jag insett att persisk pop nog är en genre för mig.

Nu ska jag nog gå och dricka champagne, som utlovat flera gånger, och fira att min kronofogdsskuld för första gången i vår understiger min kreditkortsskuld! Eh, konstig grej att fira, kanske, och det innebär i sig att kreditkortsskulden obönhörligen växer..! För champagne är ju sällan gratis. Men, nå't måste man ju hitta på en solig lördagskväll.

/Gunilla






/Gunilla

No comments:

Post a Comment