27 August 2009

Krogkrokar

NEW YORK Martin Schori sågar krogjournalistiken i Stockholm i Dagens Media. Citat:
"Svenska tidningar bevakar inte krogvärlden på ett seriöst sätt – trots att branschen omsätter 50 miljarder kronor om året. Vänskapskorruption är en stor anledning."
En av kommentarerna:
"En utmärkt iakttagelse. Jag håller helt med. Konstaterar samtidigt att rese- och framförallt modejournalistiken är likadan."
Stämmer det? Eller är det som en annan kommentator skriver:
"Vad är det som inte kommer fram? Grejen är väl att en krog är en krog är en krog, finns inte så mycket intressant att granska. Antingen har de rättigheter eller inte, liksom. En bra krogupplevelse är en bläcka och en brud."
/Gunilla

2 comments:

  1. Och en reklambyrå är en reklambyrå. Och ett mediebolag är ett medieboalg. Och ett börsbolag är ett börsbolag.
    Eller?

    ReplyDelete
  2. Ja, i dessa tider verkar det inte bättre.

    ReplyDelete