01 October 2009

Lång kväll på 44:e gatan

NEW YORK Ikväll ska jag till Broadhurst Theatre och se Jude Law spela Hamlet. Jag har tyvärr usel koll på amerikanska kändisar/skådisar, men Expressen har upplyst mig om hur han ser ut som rysk transvestit.

Sedan ska jag och min Pekingväninna Y mötas för en drink på Hotel Algonquin, när det är en skälvande timme kvar av Kinas nationaldag (enligt New Yorks tideräkning, i alla fall) och min födelsedag.

Uppdatering: Ehum, stryk "amerikanska" ovan...
Gunilla
med klädsam rodnad på kinderna

3 comments:

  1. Grattis på födelsedagen!

    ReplyDelete
  2. Dålig koll, ja. Jude Law är britt. ;-)

    Grattis i efterskott!

    ReplyDelete
  3. Tack, båda!

    Malinka,
    Ja, usch vad jag är pinsam. Jag borde faktiskt inte skriva om skådespelare alls, för det blir bara fel. (Senast bytte jag kön på en hyfsat känd men för mig okänd skådespelare /med mystiskt förnamn/).
    I det här fallet måste jag säga att namnet Jude Law låter väldigt amerikanskt. Men när ensemblen stod på scen var det ju smärtsamt uppenbart att de var britter hela högen!

    ReplyDelete