08 June 2010

Återstoden av dagen, i Toronto


A – kaféet L'Espresso Mercurio där jag gjort dagens intervju och fotografering, och i skrivande stund sitter och jobbar
B – Bata skomuseum
C – mitt hotell (utcheckad och klar, ska bara hämta väskan)
D – stadshuset, där jag ska spana på ett grönskande tak
E – en restaurang som rekommenderas här (fast jag kanske äter någon helt annanstans)
F – ett hotell varifrån gratisbussen til flygplatsen går
G – flygplatsen

Som synes flyger jag från cityflygplatsen, efter en en minut lång färjetur över ett sund i Lake Ontario! Jag älskar att flyga in på flygplatser som ligger på små öar, för att inte tala om hur mycket jag gillar cityflygplatser.

På vägen hit flög vi över Niagarafallen, så nu behöver jag inte åka dit – grymt överskattad sevärdhet, enligt vad jag fått höra, och så verkade det onekligen från luften.

/Gunilla

4 comments:

  1. Niagara Falls skall man nog se från marknivå. Monumentalt häftigt!

    / Alexis

    ReplyDelete
  2. Alexis,

    Det är en aning "surt sa räven om rönnbären" i det jag skriver om Niagarafallen... Jag kan tänka mig att de är mäktiga, och jag anade ju hur vattenångorna står som skyar kring själva fallen!
    Fast de verkade lite mindre än jag trodde...
    Och jag vet personer som varit där som blivit besvikna för att fallen inte alls levt upp till deras förväntningar (och för att allt omkring, med souvenirförsäljning m m) var så sunkigt.

    ReplyDelete
  3. Jag skulle förstås gärna åka till Niagarafallen om tillfälle gavs. Men nu har jag i alla fall sett dem - om än på håll...
    Skulle dock hellre fara hit:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Iguazu_Falls

    ReplyDelete
  4. Gullfoss har jag sett på nära håll, mycket häftigt! Och ser säkert rätt mesigt ut från ett avlägset flygplan...
    http://en.wikipedia.org/wiki/Gullfoss

    ReplyDelete