14 August 2010

New York-romantik à la M I A


STOCKHOLM I över ett års tid har jag lyssnat på Paper Planes av M I A, en låt jag köpte från iTunes sedan jag hörde den i ett radioprogram av Helena von Zweigbergk.

Jag har gillat hela albumet och hört låtarna ganska ofta. Men jag trodde det var någon obskyr artist som jag råkat få tag på, och kollade inte upp saken. Först nu har jag begripit hur stor M I A är, tack vare Andres Lokko. Oj, vilken dålig koll jag har – och vad jag är sen med allt...

Först idag fick jag se videon till Paper Planes, se ovan. Vilken New York-romantik! Snart dags att åka tillbaka till gatorna, gatuköken och delisarna – videon fick mig att längta hem till Harlem (samtidigt som det på alla sätt ju är sååå fantastiskt i Stockholm just nu).

/Gunilla

7 comments:

  1. Gitto berättar.
    Gratulerar!
    Örjan

    ReplyDelete
  2. Tack, Örjan! Jag tyckte att Gittos blogg var bästa tänkbara plats att offentliggöra sig lite diskret på. ;-)

    ReplyDelete
  3. En av de tjugotal matbloggar jag följer förtäljde en nyhet igår. Varma gratulationer och lyckönskningar. Have fun! /S

    ReplyDelete
  4. Det där var jag förstås tvungen att kolla upp. Roligt! När ska du nu åka tillbaka till NY? ;-)

    ReplyDelete
  5. Maria,

    Bra fråga, det verkar bli en smärre försening..!

    ReplyDelete
  6. Fantastisk färgsprakande M.I.A kul att upptäcka en ny artist (genom Lokko) som samtidigt fyrar av politiska budskap i bästa 60-talsstil.
    Lite kinkig invändan!
    - Är inte en hel del av bilderna från Paper planes tagna någonstans i Brooklyn?
    Påminner förstås om Harlem!
    :) Kistalight

    ReplyDelete