18 September 2010

Försämring = ”nytt koncept”

NEW YORK Jag gillar verkligen SAS och att flyga med SAS, och önskar bolaget allt gott i kampen på konkursens brant. Jag har rentav köpt en liten aktiepost i SAS (en usel investering, som ni kan gissa) bara för att få vara extra delaktig i bolaget – och följer för övrigt hela flygbranschen. Jag väljer att flyga med SAS över Atlanten så ofta det går, och lider när jag flyger med bolag såsom Continental (som verkligen suger).

Men jag gillar inte nyspråk. Det är det verkligen när SAS påstår att deras nya ”bagagekoncept” är en ”förenkling”. Se den av mig gulmarkerade texten på bilden nedan (som är klickbar för att kunna bli läsbar).
Deras nya policy är naturligtvis ingenting annat än en rejäl försämring. Fram till den 1 juli fick man nämligen ta med två stycken väskor à 23 kilo, och åtminstone mitt liv blir verkligen inte enklare av att man numera måste betala en avgift för en extra väska.

Fram tills för några år sedan fick även ekonomiklasspassagerare ta med två väskor à 32 kilo. Det var tider, det! Men visst, som aktieägare förstår jag varför bolaget måste göra så här...

/Gunilla

No comments:

Post a Comment