18 November 2010

Några New York-tips

NEW YORK Som jag utlovade i förra inlägget, en förteckning över de (relativt få) saker jag och Edward gjort på sistone – särskilt för er som söker lite New York-inspiration!

Platserna står ej i kronologisk ordning.

Jag skriver som ni ser inte mer än namnen samt lägger in lite länkar, det får räcka denna gång. I september gjorde vi fler saker lite mer intensivt, kolla exempelvis här.

Stadsdelar vi vankat runt i
Williamsburg
Washington Heights
Morningside Heights
Greenwich Village
Union Square-området
Coney Island
...och så Harlem, förstås...

Evenemang och platser vi besökt/beskådat
Halloween-paraden i Greenwich Village
Bondens marknad på Union Square
Gudstjänst i katolska S:t Aleysius-kyrkan i Harlem
The Cloisters
City Island
Burlesque at the Beach i Coney Island

Barer, brunch-ställen och restauranger vi ramlat in på
Dinosaur BBQ i Harlem
Pastis i Meatpacking District
New Leaf Café i Fort Tryon Park
Bleu Evolution i Washington Heights
French Roast i Greenwich Village
Max/SoHA Café i Morningside Heights
Flûte i Gramercy
Nathan's i Coney Island
Tony's på City Island
Giando's on the Water i Williamsburg
Bratva (MC-bar!) i Coney Island
Spuyten Duyvil i Williamsburg
Algonquin Hotel i Midtown

Ändå har vi – nota bene – lagat otroligt många otroliga måltider hemma och tycker att vi nästan aldrig går ut! Då menar jag från grunden lagade måltider med riktigt bra mat. Det är som ”Här har du ditt kylskåp!” i realtid tre gånger om dagen! (Edward är då som Jan-Boris Möller, och jag är som de olika kändisarna som gapande står och beundrar miraklerna.)

Förresten, om någon redaktör som läser detta vill ha en rese- och barguide till New York – hör av er! När jag går igenom listan inser jag att det finns en hel del väldigt artikelvärdiga grejer där...

/Gunilla

No comments:

Post a Comment