18 November 2010

Liten uppdatering

NEW YORK Hjälp, det har väl aldrig hänt att jag bloggpausat i nästan en månad!?

Antar att jag inte har några läsare kvar, men om någon mot förmodan hittar hit så hoppas jag att ni gillar födelsedagspresentinlägget nedan.

Får skylla på lack of inspiration! Vet faktiskt inte riktigt vad jag ska blogga om – någon brist på intressanta mediefenomen, spännande politiska skeenden i både USA och Sverige och roliga händelser i mitt eget New York-liv har det ju sannerligen inte varit på sistone. Vi får se om jag återfår inspirationen.

Jag kommer inte att retroblogga, mer än vad jag redan gjort om presenterna – men strax kommer här i ett separat inlägg några länkar till ställen jag besökt i New York på sistone, så att ni ser att jag inte varit helt overksam.

Fast mest av allt har jag faktiskt ägnat oktober och november månader åt att bara vara hemma, bitvis som rejält sjuk och sängliggande. Och så har jag jobbat lite och lagat massor med mat (fast mest som köksa åt Edward, som för övrigt är en veritabel privatkock som lagar ljuvliga måltider minst tre gånger om dagen).

Jag kan också tipsa om några ställen där det dykt upp Haiti-material från min resa dit i oktober.
Kolla in VVS-tidningen Cirkulation, som satte mitt reportage om hygien, vatten, toaletter och avlopp i Port-au-Prince på omslaget (fler foton finns nog i papperstidningen) och lyssna på P1:s vetenskapsprogram Klotet på onsdag i nästa vecka!
Läs även om sopstationen Centre de Triage i Port-au-Prince hos Ekolådan/Veckans Eko, klicka på nummer 45/2010. Hos Ekolådan kan ni även läsa en så kallad skribentpresentation av/om mig – och hittar länkar till den groteska mängd artiklar jag har skrivit där!

/Gunilla

No comments:

Post a Comment