26 August 2006

Carl Bildt och jag som IT-visionärer och bloggförebilder

NEW YORK Min före detta pojkvän M brukade alltid påstå att Carl Bildt är min idol (eller min förebild eller min favorit, eller vad det var han sade – minns inte riktigt) och som framgår av inlägget nedan stämmer det naturligtvis. Även om jag aldrig förstod varifrån M fick det. (Om du mot förmodan läser detta får du gärna berätta!)

Kom nu att tänka på en kompis som nyligen startade en blogg (som jag inte länkar till eftersom ni ändå inte kan komma in utan lösenord). Jag tipsade honom då om min, men han kände redan till den och skrev: "Anade att om någon har en blogg så är det du, så jag började mitt eget bloggskapande med att leta reda på två andra bloggar – din och Carl Bildts!" Otroligt komiskt. Jag och Carl Bildt, liksom.

Jag har nu skrivit en kommentar på Bildts svenska blogg, som annars har förvånansvärt få kommentarer (återigen en likhet mellan honom och mig), och bett honom plädera mer för wifi. Allt för att jag ska slippa installera bredband hemma i Gamla stan, hehe.

/Gunilla

No comments:

Post a Comment