04 September 2006

Köp Fokus! Kolla på Grönlandsbilder! Ät bönsallad!

NEW YORK Jag vill gärna göra mer reklam för mitt reportage om klimatförändringar i denna veckas Fokus, eller rättare sagt min delaktighet i ett rep skrivet av många.

Jag har visserligen inte sett det själv, men mamma sade idag att mina Grönlands-fotografier såg så fina ut! Och mammor är väl alltid sanningsvittnen..?

Nu har jag haft två omgångar bilder med i Fokus (även föregående vecka, om valrörelsen i Connecticut). Det är ändå en av Sveriges bättre bildreportage-blaskor – så det är superkul att platsa, när man som jag egentligen är skribent.

Så köp genast tidningen! Hoppas jag själv får se reportaget en vacker dag.

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

Nu blir det receptblogg. I lördags hittade jag nämligen på en ny sallad, av lite allt möjligt som jag hittade i kylskåpet, och den blev god! Även idag, två dagar senare.
Jag blandade gröna bönor (de heter baby lima beans, bondbönor på svenska?), hårdkokt skivat ägg, skivad kokt potatis, tärnad tomat, grovt hackad schalottenlök, finskuren vårlök och hackad färsk koriander. På med saltflingor och olivolja! Färska jordgubbar till efterrätt!

Uppdatering: Lima-bönor är en mindre variant av bondbönor, inte exakt samma sak – läste jag i Recepthjälpen.

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

Nya svar på Helge Fossmos hemsida...

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@

Men nu borde det nog bli lite Carpe Diem ... för det är fint väder och helgdag – och alltså läge för att kolla in Central Park, vilket jag inte gjort sedan i försomras.

/Gunilla

2 comments:

  1. Ska genast köpa Fokus å kolla in!

    Var inne på Helges sida å skummade igenom lite snabbt. Fick nån sorts fadd smak i munnen när jag läste "när han blev frihetsberövad"....och hoppade ur därifrån. Han hade sluppit bli frihetsberövad om han betett sig som folk.... Ska försöka läsa mer när jag är på det humöret.

    Här har det varit elva grader och pissregn så en dag i Central Park hade ju varit ganska överlägset... Hoppas du fick en bra dag!

    /peter

    ReplyDelete
  2. Peter,

    Ja, Helges hemsida är märklig på många sätt ... men fascinerande.

    Det blev ingen dag i Central Park, men jag ska försöka se till att det blir en del av kvällen i alla fall! Carpe ... vad det nu heter.

    /Gunilla

    ReplyDelete