10 October 2006

Another Day in Paradise

NEW YORK Jag lyckades sälja in en Nordkoreastory idag med..! Och kanske en till i morgon också.
Så nu sitter jag här i sammanbindningsbanan, för att låna en term från det svenska riksdagshuset, igen, i just den grupp fåtöljer där mitt enda möte med Anna Lindh någonsin skedde (2000 eller så).
John Bolton svischade precis förbi och vinkade åt massmedieuppbådet. Förresten, det svischar förbi en massa diplomater, en aldrig sinande ström. Min hemmaredaktion har skickat en reporter till Seoul (!) så min story blir av synnerligen komplimentär karaktär.

Nyss kunde jag räcka över ett klipp ur Vestmanlands Läns Tidning till den mest begåvade av FN-korrespondenter: Financial Times' Mark Turner – av någon anledning köpte VLT in mitt foto på Mark när han intervjuar en avgående Jan Eliasson den 11 september.

Jag älskar att vara i FN-skrapan, till skillnad från – tror jag – samtliga svenska New York-korrespondenter. Det är svårt att hitta och man fattar inte vad som händer och det är alldeles mossigt, tycker de, men jag tycker det är alldeles underbart här, i de luftiga 50-talslokalerna. Kolla in Nicole Kidman i Tolken så fattar ni, haha...

/Gunilla

No comments:

Post a Comment