09 November 2006

Riingo

NEW YORK Oj, ännu en dag har runnit bort ... på bloggande. Posten nedan, som ska föreställa en liten summarisk granskning av liberala och konservativa bloggars granskning av MSM:s USA-bevakning, åkte upp här innan den var färdigskriven. Jag borde väl hitta lite fler länkar innan den är klar, men nu slänger de ut mig från Riingo som jag haft som kontor idag, och jag får fixa till allt när jag kommer hem.

I övrigt har jag idag varit på spanskkursens första lektion. Bra lärare (en argentinsk journalist!), bra innehåll, fantastiskt språkinstitut på det hela taget i moderna lokaler – men dessvärre var de andra deltagarna i gruppen under isen vad gäller uttal och så'nt. I vissa fall möjligen hopplösa fall.
De geografiska kunskaperna verkade också minst sagt bristfälliga. Vi skulle pricka in några länder på en blindkarta över Sydamerika, i övningsboken där hälften av länderna redan var angivna och övriga kunde plockas från en lista. Men tjejen som jag skulle jobba i par med ville stoppa in Mexiko på Argentinas plats, och på Chiles yta ville hon ha Kuba. Suck.

/Gunilla

No comments:

Post a Comment