02 January 2007

Gunilla i Goa

PANJIM/Goa Våra två dagar i Bombay tillbragtes delvis på tjusiga ställen såsom The Sea Lounge på Taj Mahal Hotel. Sedan blev det mer av en abrupt backbackervardag, på en nattbuss med ryska, svenska, franska och koreanska turister på väg till Goa.
Bussen skulle avgå kl 20, men jag tror vi kom iväg först 22.30. Den skulle komma fram klockan 6 på morgonen, men jag tror hon var 10.30 när vill till sist rullade in i Panjim. Då hade jag knappt sovit en blund, och hade dessutom förlorat rösten och fått lock för öronen, mycket märkligt. (Det hade absolut varit smartare att flyga, för det tar 45 minuter istället för bussens 12 timmar+. Men vi flyger ju så mycket ändå, så vi kunde gott åka lite buss.)

Det lilla jag sett av Goa hittills, egentligen bara centrala Panjim, är absolut mer "andra världen" än tredje. Det första jag gjorde här var att träffa min f d New York-flat mate Paul, som råkade vara på Goasemester med några kompisar! Sedan skulle de vidare till Kerala, bland annat för att hänga med diverse f d SIPA-studenter (varav två svenskar som jag känner och som jag råkade få mail från några dagar innan de skulle åka till Indien). Så även i ett miljardstort land som detta känns världen ... liten.

Jag gillar ju att resa ensam, men måste medge att det är enorm lyx att ha två stycken stiliga och starka kompisar som kompanjoner. De har fixat alla biljetter och bär ibland mina väskor, alldeles fantastiskt! Bara en sådan sak som att de båda är 1,95 långa så att de syns överallt är onekligen praktiskt.

/Gunilla

P S Postningen är skriven som e-brev offline. Därför - inga länkar och ingen formattering.

1 comment:

  1. Åhå...det blev Gunilla i Goa alltså..hehe...det var ju lite kul. Ju. Blir det det där andra stället också, som jag inte kommer ihåg namnet på....?

    Ha de bäst!

    ReplyDelete