07 April 2007

...and still counting...

NEW YORK Nu har jag varken kunnat skicka eller ta emot minsta lilla e-brev på minst åtta timmar. Precis vad man inte behöver när man planerar en 16-dagars reportageresa, med avresa imorgon. (Inför reportageresor skickar jag iväg otroligt många brev, bland annat till redaktörer med förslag på reportage och artiklar som ska finansiera resan, och det tenderar att bli som allra mest intensivt alldeles precis dagen innan.) Tack, Telia!

Uppdatering: Trots allt som skrivits i Aftonbladet och SvD samt av sura bloggare som jag och andra om hur uselt Telia informerat sina kunder om e-poststörningarna är detta allt som just nu (kl 20.33 svensk tid) står på Telias hemsida (om man klickar lite, det står självfallet inte på förstasidan):
E-poststörning
Det är problem med att hämta och skicka e-post i hela landet. Felavhjälpning pågår.
Uppdaterad 2007-04-07 15.06
Tror de att vi alla är upptagna av att proppa i oss hårdkokta ägg och att det inte spelar någon som helst roll när mailservrarna kan tänkas börja fungera igen?!

/Gunilla

1 comment:

  1. kanske inte är någon idé att använda en tjänst på ett privat abonnemang för arbets syfte. Jag har för mig att man inte får använda ett privat abonnemang för vinstdrivande syfte. Så om man verkligen verkligen är beroende av sin e-post så får man väl skaffa ett företagsabonnemang som kostar mer men som då har helt egna servrar och tekniker som är betalade därefter! Ha det bra!=)

    ReplyDelete