06 May 2007

Datorstrulsuppdatering (no news)

NEW YORK Som jag skrev igår krånglar min dator, vilket förutom att det driver mig till vansinne gör att jag inte kan jobba. Jag kan till exempel inte öppna några ordbehandlingsfiler alls (vilket i och för sig gör att jag slipper se en eländig gammal text jag måste skriva på, och min otäcka och långa "att göra"-lista).
Jag är också extra sur för att jag inte kan göra som jag brukar på söndagarna och lyssna på Godmorgon, världen (inga ljud- och videofiler går att öppna).

Dessa program fungerar inte: AppleWorks, Eudora, Firefox och Word. Dessa program fungerar: Safari, Camino. Övriga program orkar jag inte testa. Om det ändå verkade bero på något särskilt – att jag hade trilskats med datorn eller nå't, men nu är det faktiskt bara tvärtom!

Som min kompis H brukar säga: datorstrul är det absolut mest meningslösa man kan hålla på med. För att inte tala om hur meningslöst det är att blogga om det.

Men en snäll bloggläsare (tack, Claes!) tipsade om Mac-sajten 99, vars existens jag trots 17 år som trogen Mac-användare faktiskt missat. Så nu är jag registrerad där och väntar på att bli godkänd, så att jag kan fråga någon klok Mac-människa om eländet... En användare hade för två år sedan ungefär samma problem med CarbonLib, men dels verkar det ha haft andra anledningar (han hade minsann trilskats med sin dator), dels fattar jag inte om/hur han löste det.

Hoppas fortfarande lite på att datorn bara ska börja funka igen, som om ingenting hade hänt. Nu ska jag kolla Macworldforum. Håll tummarna.

/Gunilla

No comments:

Post a Comment