21 October 2007

Två frilansjournalisters spännande liv, hehe

NEW YORK Senast vi sågs var i Dantewada i delstaten Chhattisgarh i centrala Indien. Vad vi gjorde då kan ni läsa om här.
Sedan dess har han varit i Shanghai (där han bor), på kinesiska landsbygden och i Mongoliet på kombinerad fisketur och reportageresa för bland annat Svenska Dagbladet, och säkert några fler platser som jag inte vet om.
Och jag har – som ni vet om ni följt bloggen – varit i Sydafrika, Ghana och Mexiko.
Om ett par timmar ska vi ses på Café Gitane för en söndagsbrunch. Jackson har utlovat "war stories", jag får väl bistå med lite New York-kunskap – och så gissar jag att vi går till mitt Manhattantempel för att kolla läget. Han är här för att delta i en workshop för fotografer.

/Gunilla

No comments:

Post a Comment