26 January 2008

Södermalmsnytt skriver om Filter

STOCKHOLM Det är nog många j0urnalister som är nyfikna på kommande reportagemagasinet Filter. Låt mig citera Södermalmsnytt (som just dunsade ner på hallgolvet), vars reporter Per Cornell är hemmahos Ika Johannesson:
Hade det här varit en intervju i tidningen Filter hade redaktör Johannesson låtit mig flytta in hos henne och hennes sambo Vejde i en vecka. Jag hade intervjuat alla som känner Ika och jag hade förmodligen bott ett dygn hos hennes föräldrar i Göteborg också.
Ika Johannesson själv säger:
–Alla jag pratar med säger "äntligen, men det kommer aldrig att gå". Men det tror jag är fel. Vi har en stabil ekonomisk grund att stå på och om vi bara levererar en bra tidning kommer Filter att ha lång livslängd.


/Gunilla

No comments:

Post a Comment