06 March 2008

Besök på vischan



NEW YORK Igår gjorde jag alltså ett skojigt besök ute på vischan – dit det inte är sååå långt från The City som man skulle kunna tro. En kort pendeltågsresa och en kort taxiresa genom idylliska småsamhällen – och vips befann jag mig bland en massa rara får, grisar och höns!





Vill inte skriva exakt vad stället heter, eftersom det ska bli ett reportage som publiceras under våren. Hoppas att dessa bilder inte är alltför avslöjande. Haha, detta suddiga foto säger knappast särskilt mycket...


Men eftersom jag utlovat full journalist-etisk transparens kan jag avslöja att jag – som jag antytt skulle bli fallet – inte insisterade på att betala restaurangnotan som blev slutresultatet av besöket. Den gick på 150 dollar, vilket är ungefär mitt sammanlagda matkonto för övriga mars och april, hehe. Men dricks betalade jag, alltid något, och det är ju ganska betydande summor här i USA...så helt gratis var inte måltiden.
Jag gissar att amerikanska restauranger har generösa PR-konton – så kanske kan jag ursäkta mig med att man får ta seden dit man kommer, och att det är oartigt att tacka nej när man blir bjuden (och jag var trots allt inte där för att recensera stället). Gott och speciellt, var det, i alla fall!
Tror inte jag – apropå mötena med alla gulliga djur – serverades vare sig fläsk- eller fårkött, däremot ett väldigt gott ägg (och ostron och anklever och lite annat smått och gott).



/Gunilla

No comments:

Post a Comment