23 April 2008

Alligator på vift



NEW YORK
TT Spektra har ett mer begåvat och hederligt sätt att redovisa vem som satt samman deras webb-TV-inslag, nämligen att kalla sin medarbetare "redaktör" i en skylt efteråt, istället för att som Aftonbladet och DN insinuera att de haft "reportrar" på plats.

Ett exempel kan man se på GP:s sajt. Eftersom det inslaget, filmat av AP, handlar om en rätt stor och uppenbarligen rätt aggressiv alligator som – troligen via altandörren – tagit sig in i ett vanligt Florida-kök kan man verkligen fundera över om man helst skulle vilja vara redaktionsbaserad redaktör eller reporter/kameraman/fotograf i sammanhanget... Jag skulle faktiskt välja det sistnämnda, så länge jag fick hålla mig bakom ryggen på viltvårdaren!

/Gunilla

P S Om någon undrar: Jag har inget att göra med TT Spektra alls, utom att jag tre gånger (och senast för kanske 1,5 år sedan) fått beställningar på enstaka artiklar från dem.

No comments:

Post a Comment