25 April 2008

Romandebut

NEW YORK Här kan ni läsa min sexordsroman. Lite beige, kanske, men när jag skrev den såg jag inte någon som använt samma simpla format. Men det fanns det förstås, nämligen denna – med romanupplösningen i samma stad som den där min roman tar sin början.

Initiativtagaren till det fina projektet Livshistorier, som alla kan delta i, heter Jenny Eklund och verkar vara en journalist i min smak:
– Folkbildning går som en röd tråd genom allt jag har gjort. Det är anledningen till att jag blev journalist. Jag har alltid gillat att vara ute bland folk och göra intervjuer och sedan förmedla deras berättelser till en publik.
Lisa Förare Winbladh – vem annars?! – utvecklar idén och ber sina läsare beskriva sina matliv i sex ord här. Hjälp, det var mycket svårare att sammanfatta!
/Gunilla

No comments:

Post a Comment