11 May 2008

Clinton tackar för sig i NYC; bildvarianten

NEW YORK Här är fotografierna jag tog igår; se texten här. Om ni klickar på bilderna kan ni se dem i stor skala.


Lite stompig gladjazz spelades för besökarna innan alltsammans började – men det var svårt att inte tänka på hur jazz i exempelvis New Orleans spelas på begravningar...


Förväntansfull publik (och ett inte alltför stort pressuppbåd längst bak, kanske för att det var lördag, och kanske för att medierna bedömde att Clinton inte skulle kasta in handduken denna gång heller).

.
Charles Rangel förebådar Hillary Clintons entré och passar på att attackera medierna, som han tycker beter sig som om de gått i en "Embarrass Hillary"-skola.


Säg hej till publiken! Chelsea bar samma klänning som på Stone Barns-besöket på påskdagen.


"Jag ger er min mamma!" (som present inför Mors dag) sade Chelsea Clinton.
Hillary Clinton gör miner (och pekar) så snart hon ser bekanta ansikten i publiken.


När Hillary Clinton tog över tackade hon alla som stöttat henne under den långa kampanjen.


Ja, exakt vad Clinton pratade om just här minns jag inte riktigt, men Charles Rangel och den andra politiken (en assembly woman av något slag) ser ju entusiastiska ut i alla fall...


...och publiken full av beundrare.


Efteråt dags för det som åtminstone på brittisk engelska kallas "walkabout", att gå runt och tala med Folket.
Strax efter att denna bild togs sträckte Hillary Clinton fram sin utsträckta hand mot mig och sade "Good to see you!". Hehe, hon måste ha känt igen mig från Stone Barns, eller kanske inte...


En och annan hade med sig Clintons memoarbok "Living History" som hon signerade. Alla autografer jag såg var likadana: "Hillary".


Oftare än att skriva autografer får Hillary Clinton posera för amatörfotografer.


Det tog aldrig slut; långt efter mötet flockades anhängarna runt Clinton, som tydligen inte skulle till West Virginia förrän dagen efter (idag söndag).

Den största gåtan med Hillary Clinton för mig, och säkert för många andra, är hur hon orkat kuska runt så länge, särskilt med tanke på hon står under konstant mediebevakning – men hon sade under talet att hon, även om hon blir fysiskt trött, orkar för att det ger henne så mycket psykisk energi att få jobba för det hon tycker är viktigt.


På baksidan av dessa tröjor står: DRUAF, vilket alltså betyder "Democrats and Republicans United Against Florida". Jag är faktiskt lite osäker på vad det namnet egentligen går ut på, och det blev inte av att fråga...
Om ni klickar på bilden så ser ni att båda blundar (för verkligheten)!


Ett slag för Hillary.


Supporter i sari (jag såg även en, kanske hennes man, i turban).

/Gunilla

No comments:

Post a Comment