27 May 2008

Jag är på väg till San Francisco med omnejd

NEW YORK Jag räknar med att fara till norra Kalifornen på en liten reportageresa i mitten av juni. Datumen 10 eller 11 juni hoppas jag vara i San Francisco, och hur det blir i övrigt beror på vad Gud, de tilltänkta intervjupersonerna och redaktörerna vill. Kanske mest de senare.

Detta innebär att jag:
• är tacksam för goda intervju-, artikel- och reportageuppslag (fast jag har egentligen redan bra många fler klockrena än vad jag kommer att lyckas sälja in, så mest av allt efterlyser jag nog avnämare...)
hyr ut min fina lägenhet i Harlem till snälla, trevliga och skötsamma New Yorkresenärer som föredrar att bo i ett hem framför hotell. 150 dollar/natt. Mer information här (och framöver kommer det kanske fler bilder där också)! Datumen är alltså flexibla just nu, tills jag bokat biljett, om ni vill ha lägenheten för er själva.

Eftersom jag redan varit i San Francisco många gånger (fast nu var det verkligen ett bra tag sedan sist!) och bilat söderut till Los Angeles tre gånger så tänkte jag denna gång försöka ta mig en bit norrut som omväxling.
Alla som varit där säger ju att norra Kaliforniens kust slår Big Sur och den övriga kuststräckan söder om San Francisco – och med tanke på hur sjukt vackert det är där måste det förstnämnda varit något alldeles extra. Egentligen skulle jag vilja åka ända till Portland och Seattle, men det är ju låååångt, så kanske blir det bara till Mendocino eller nå't.

Kom förresten gärna med tips på ställen jag bara måste besöka norr om SanFran och i The Bay Area! Fast det kan mycket väl hända att det inte blir så mycket mer än Berkeley eller så av det hela. Beroende på allt möjligt tänkte jag vara borta 4–8 dagar eller så.

/Gunilla

1 comment:

  1. Den lilla staden Sausalito på andra sidan Golden Gate bron är riktigt trevlig!
    Ta en fika nere vid vattnet och bara njut av solen!

    ReplyDelete