24 June 2008

Al Gore gör en Carl Bildt och blir utrikesminister?!


NEW YORK De senaste dagarna har jag förutom anti-FRA-lagsaktivistisk läsning ägnat mig åt midsommarfirande, picknick i Central Park, golvskurande och andra trevligheter. Igår var jag på säkerhetspolitisk middagsdiskussion med kampanjstrategen Robert Shrum som talare. Jag frågade om han tror på Al Gore som möjlig vicepresidentkandidat, men vi enades båda om att han "been there, done that". Däremot lanserade han Gore som tänkbar utrikesminister – och det är mycket intressant. Kan Barack Obama göra en Federley så kan väl Gore göra en Bildt. Vi enades även om att det är rätt troligt att Samantha Power blir biträdande säkerhetspolitisk rådgivare OM Barack Obama vinner presidentvalet i november, vilket Shrum definitivt är övertygad om att han gör.

Nu ska jag – kanske – ner till FN och bråka med ackrediteringskontoret igen, och kanske gå på en liten pressträff om Sudan.

/Gunilla

P S Jag har varit dålig på att svara på mail på sistone, ska genast försöka beta av ett och annat!

No comments:

Post a Comment