26 June 2008

Brev från Trey Brown

NEW YORK Under en av mina Harlempromenader i slutet av april började jag tala med en man, som jag fotograferade tillsammans med hans kompisar:

Trey Brown (till höger) har en lång och spännande livshistoria som delvis utspelat sig på Harlems gator, i diverse kampsportslokaler och i olika fängelseceller. Nu har han börjat ett helt nytt liv i North Carolina. En av alla stories Harlem är fullt av!

Vi pratade ett tag och jag fotograferade lite. Några veckor senare kom detta fina brev (klicka på det så blir det lättare att läsa):



Det är för övrigt många i Harlem som ber för mig och välsignar mig, helt fantastiskt!

Jag har vikt upp det så att adress och telefonnummer inte syns här. Men jag skäms för att jag ännu inte besvarat det. Måste hitta ett bra sätt att skriva ut bilderna på först...

/Gunilla

No comments:

Post a Comment