17 June 2008

Statsvetenskap i realtid

NEW YORK Oj, jag blir alldeles matt av att följa FRA-debatten, vilket jag gör härifrån Harlem i alla tillgängliga kanaler som existerar (just nu Nordegren i P1 i direktsändning, snart Studio Ett, webb-TV från riksdagen, bloggar, nättidningar, mail). Detta kommer naturligtvis att förse statsvetare, jurister, sociologer och medieforskare med stoff i åratal framöver. Karl Sigfrids (m) förklaring till varför han ska rösta nej är fin, utdrag:
Ju mer jag försökte motivera detta för mig själv desto svårare blev det dock och till slut konstaterade jag att en ja-röst är omöjlig. Att förhindra det trådbaserade övervakningssystemet är viktigare än min politiska framtid.
Jag skulle bli mycket förvånad om inte Döda politiska karriärers sällskap haft en stor del i hans omsvändning.

Här är min text så som den såg ut i Aftonbladet.

Nu ska jag fortsätta lyssna. Inser att alla andra är lika matta.

/Gunilla

No comments:

Post a Comment