02 July 2008

Nu även i New York Times: "Liberal svekdebatt"

NEW YORK Det kan inte hjälpas att icke-journalister tycker vi är fåniga, men de flesta reportrar har i ryggmärgen att det är kul att vara "först" med "en grej".

Och jag kan inte låta bli att skryta lite med att jag i detta fall var om inte först (?) så i alla fall nästan två veckor före New York Times med att skriva om hur Barack Obama gjort en Fredrick Federley – alltså hur liberala/libertarianska väljare anklagar sin idol för att ha svikit dem i frågan om avlyssningslagar.

OK, New York Times skriver förstås inte om Federley, och det gjorde inte jag heller annat än indirekt, men om "liberal svekdebatt". Min artikel från den 21 juni här, New York Times' förvisso mer detaljerade från idag här.

/Gunilla

3 comments:

  1. Det var ett väldigt bra avsnitt i SVT på nyheterna i morse om FRA. Med bl a advokatsamfundets ordförande. Titta på det. Sansat, sakligt, lugnt - men ändå bett i argumenten. Bra!

    /Stefan

    ReplyDelete
  2. http://svt.se/svt/road/Classic/shared/mediacenter/player.jsp?a=1187881&d=94997
    /S

    ReplyDelete
  3. Jag såg det för en stund sedan, efter tips på Oscar Swartz' blogg. Bra!

    ReplyDelete