01 October 2008

Virusscanning

NEW YORK Jag lovar att inte blogga förrän jag kommit på åtminstone något ämne som inte berör antingen Sarah Palin, amerikanska elektorsröster eller mina datorer...

Fast för att klara av åtminstone något på temat datorkrasch: Jag har faktiskt lyckats bli av med en hel del problem på min reservdator genom att köra virusscanningen på denna sajt. Det ser lite lagom skumt ut, och egentligen har man ju ingen aning om vad sådana sajter innehåller för lömskheter – men jag inspirerades av Finanskvinnans framgångar.
Och si! Programmet hittade en hel del konstigheter, och när det fått radera dem så fungerade plötsligt en rad program – som tidigare bara bombat, så snart jag öppnat dem – utmärkt. Nu kan jag använda sådant som varit en omöjlighet den senaste veckan: Eudora, iTunes, Real Audio med flera program... Med andra ord kan jag nu lyssna på musik igen! :-)

Min andra dator får jag i bästa fall tillbaka på måndag. Men nu ska jag inte skriva något mer om det här. (Däremot ska jag försöka komma på några andra ämnen, så att jag i övermorgon eller så kan återvända till att skriva om den spännande amerikanska valrörelsen...)

/Gunilla

No comments:

Post a Comment