12 November 2008

Pittsburgh i slutet av oktober – en minimetropol




NEW YORK Här är en cool och lite underskattad/okänd stad: Pittsburgh, i västra Pennsylvania. Min f d flat mate Paul studerade där för länge sedan, och så poppar den upp i alla möjliga sammanhang – så jag hade länge tänkt att jag skulle vilja komma dit. Jag har en hel del reportageidéer knutna till Pittsburgh, inte minst vad gäller stadens kulturutbud, men de är av det slaget som är en aning svåra att placera. Tyvärr!

Som ni vet var jag där i slutet av oktober, och det var kul att äntligen komma dit (åker gärna tillbaka, det går fort med flyg från New York). Förutom att jag hade Pittsburgh som bas för mina bilresor i Pennsylvania, West Virginia och Ohio – se kartan – så spanade jag in några saker i själva staden, inte minst Andy Warhol-museet.


/Gunilla

1 comment:

  1. Åh, Pittsburgh! Dit har jag velat åka sedan jag såg Wonder Boys för första gången... var du uppe i Sewickly hights?

    ReplyDelete